اخبار و مقالات

​آشنایی با شش نوشیدنی خطرناک
تاریخ انتشار : 1395/4/9 ساعت 15:47:21


آشنایی با شش نوشیدنی خطرناک

 

آب میوه‌های صنعتی، نوشابه‌های انرژی‌زا و کوکتل های یخ زده می‌توانند سلامت شما را به خطر بیاندازند.

1. آب میوه های صنعتی

به گزارش پایگاه خبری سلامانه، استفاده از واژه هایی همچون آب میوه بهترین ترفند برای عرضه آب قندهای رنگی و طعم دار به مردم است. برای نوشیدن آب میوه طبیعی و مقوی، بهتر است آب میوه های صد در صد طبیعی را انتخاب کنید.

2. کوکتل های یخ زده

نوشیدنی هایی که از ترکیب آب میوه ها، یخ و ... تهیه می شوند، کالری بالایی دارند. به طور مثال، کوکتل آب آناناس و نارگیل با 880 کالری، هشت برابر بیشتر از یک نوشیدنی ساده کالری دارد.

3. نوشابه ها

این نوشیدنی ها سرشار از شکر هستند و کالری ندارند. این نوشیدنی ها احساس سیری به انسان نداده و سبب افزایش وزن و ابتلا به چاقی می شوند.

4. قهوه با خامه

وقتی یک لیوان بزرگ قهوه با 2 درصد شیر تهیه می کنید، باید بدانید بیش از 800 کالری و یک سوم چربی های اشباع مجاز برای مجرای قلب خواهید نوشید. شیرین بودن این نوع نوشیدنی به علت وجود 170 گرم شکر است.

5. نوشیدنی های انرژی زا

وقتی نام نوشیدنی انرژی زا به میان می آید، بیشتر مردم به محصولاتی فکر می کنند که حاوی کافئین هستند. نوشیدنی های انرژی زا حاوی مقادیر زیادی کافئین و شکر هستند و سبب دوپینگ کردن افراد می شوند. برای بهبود عملکرد بدن و مغزتان، گردو بخورید و چای سبز بنوشید.

6. لیموناد

لیمونادهای صنعتی همچون آب میوه ها حاوی مقادیر بالایی شیرین کننده و رنگ های مجاز هستند. هر فنجان لیموناد حاوی 100 کالری است.

منبع: سلامانه